Reklamacje i zwroty


Jeżeli otrzymali Państwo uszkodzony bądź wadliwy towar lub w trakcie użytkowania okaże się,  iż produkt był niezgodny z umową, prosimy o skorzystanie z procedury reklamacyjnej:

1. Najpierw prosimy o kontakt mailowy na adres: sklep@okularywnecie.pl.

2. Wraz zakupionym produktem otrzymują Państwo przykładowy wzór formularza reklamacyjnego.

3. Prosimy o wypełnienie formularza i odesłanie go na nasz adres e-mali: sklep@okularywnecie.pl. lub  adres pocztowy okularywnecie.pl, ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa. Formularz mogą również znaleźć państwo na naszej stronie internetowej www.okularywnecie.pl w zakładce REGULAMIN SKLEPU.

4. Po odebraniu przesyłki, przeciągu 14 dni udzielimy Państwu odpowiedzi dotyczącej decyzji w związku z rozpatrzeniem reklamacji.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

1. Klient będący konsumentem albo przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta , który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem tych określonych w niniejszym regulaminie (pkt 16 i 17), składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres: e-mail sklep@okularywnecie.pl lub na adres siedziby sprzedawcy: okularywnecie.pl Karolina Żuchowska ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa. Jeżeli skorzystają Państwo z możliwości wysłania oświadczenia drogą elektroniczną, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy pocztą elektroniczną.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy dla klienta wskazanego w pkt 13 rozpoczyna się:

a) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

• obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia  w posiadanie ostatniego towaru,  jego  partii lub części,

• polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;

b) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

3. Przykładowy wzór formularza z oświadczeniem odstąpienia od umowy stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

Dostępny w formie PDF:

Konsument/ przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  może skorzystać z przykładowego wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

4.

a) Konsument/ przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  ma obowiązek zwrócić towar  przedsiębiorcy (lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Zwrot powinien być przekazany na adres: okularywnecie.pl, ul. Lawendowa 5, 86-014

Dąbrówka Nowa.

b) Klient będący konsumentem lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.

c) Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem

korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech                    i funkcjonowania Towaru.

5.

a) Sprzedawca zwróci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia

otrzymania oświadczenia Konsumenta/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta o odstąpieniu od umowy, Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta  wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta. Jeżeli Konsument/ przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  wybrał sposób dostarczenia towaru  inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu  poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

b) Sprzedawca dokona  zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument ( przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta), chyba że  wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

c) Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta (przedsiębiorca  z uprawnieniami konsumenta), może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta/przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia  dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta,  w wypadkach:

• o świadczenie usług, za które Konsument/przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgoda konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości.

• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

• w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta / przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta  lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; to znaczy, że zwrotowi nie podlegają wykonane okulary (soczewki wyszlifowane do wybranej przez klienta oprawy);

• w której przedmiotem świadczenia jest towar  ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

• w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (zwrotowi nie podlegają otwarte opakowania soczewek kontaktowych, płynów do soczewek i kropli do oczu);

• w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

•  o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument/ przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednia konsumenta;

• zawartej w drodze aukcji publicznej;

• o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych, na nośniku materialnym, za które konsument/ przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/ Przedsiębiorcy               z uprawnieniami konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi/ przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta  potwierdzenie  zawarcia umowy na trwałym nośniku.

 

REKLAMACJE -Niezgodność towaru z umową

 

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów                             z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi (lub przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta), o którym konsument( lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.

 

2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument ( lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta (przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta) o zawarciu umowy;

3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument (lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) może rozsądnie oczekiwać;

4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi/przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta  przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 20 jeżeli konsument (lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta), najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 20, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający  z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:

1) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

2) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta (przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenta) wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.

5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.

6. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w pkt 23, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

7. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) może żądać jego naprawy lub wymiany.

8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta (przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenta) jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta ( przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta) powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta (przedsiębiorcę z uprawieniami konsumenta) o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta                   (przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta), uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument ( przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi  Sprzedawca.

11. Konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera towar na swój koszt.

12. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

13. Konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) nie jest zobowiązany do zapłaty                za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony

14. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 26.

2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 28-30.

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. 25-31

5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

16. Sprzedawca zwraca konsumentowi (przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta) kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta (przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta)               o obniżeniu ceny.

17. Konsument( przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

18. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta (przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenta) wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta)zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

19. W razie odstąpienia od umowy Konsument (przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta) niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi (przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta) cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

20. Sprzedawca  dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

21. Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta/przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenta  na przykład:

osobiście lub pisemnie pod adresem:

e-mail: sklep@okularywnecie.pl

listownie na adres :

okularywnecie.pl

ul. Lawendowa 5

86-014 Dąbrówka Nowa

 

22. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

• informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia

wady;

• żądania Klienta

• danych kontaktowych składającego reklamację

Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zaleceń.

 

23. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi

za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem, ani przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta z tytułu rękojmi i niezgodności towaru z umową zostaje wyłączona.

24. Konsument/przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta  może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres sklep@okularywnecie.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient  winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi.

25. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.