Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO, działającego pod adresem okularywnecie.pl

 

Regulamin jest dostępny w formie PDF:

1. Niniejszy regulamin określa w szczególności zakres i warunki świadczonych przez Sklep usług, w tym: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sklepu, warunki zawarcia i rozwiązania umowy, składania reklamacji oraz warunki odstąpienia od umowy.

2. Właścicielem i administratorem Sklepu internetowego (Sprzedawca) jest Karolina Żuchowska prowadząca działalność gospodarczą jako okularywnecie.pl, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki (CEIDG), mieszczącą się ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa, NIP: 9532474772 REGON: 341457882 mail:sklep@okularywnecie.pl, tel.+48 502 482 443 (opłata jak za połączenie standardowe - wg cennika właściwego operatora)

3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
• komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu
• przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 31 lub wyższej lub Internet Explorer w wersji 10 lub wyższej, Opera w wersji 24 lub wyższej, Google Chrome w wersji 37 i wyższej
• zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768
• system operacyjny Windows 8, Windows 7, Windows Service Pack 2, Windows XP Sp 3, OS X, lub wyżej
• procesor AMD lub Intel minimum 800 mhz
• dostęp do poczty elektronicznej
• włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript

4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.

lub

5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest system Payu.

REJESTRACJA I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

4. Zamówienia w sklepie można składać poprzez stronę internetową www.okularywnecie.pl.

5. Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz zamawianie towaru w sklepie nie wymaga rejestracji.

6. Rejestracja w Sklepie ( utworzenie konta) jest dobrowolna i bezpłatna.

7. W celu zarejestrowania się w Sklepie należy: wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony na stronie www.okularywnecie.pl wraz z podaniem: email, imienia, nazwiska, adresu, adresu mail oraz numeru telefonu.

8. W celu złożenia zamówienia należy:

Proces składania zamówienia opraw okularowych, okularów przeciwsłonecznych, akcesoriów do okularów oraz akcesoriów do soczewek kontaktowych wygląda następująco:

I. Należy wejść na stronę  www.okularywnecie.pl.
II.  Użytkownik wybiera interesujący go produkt poprzez kliknięcie „dodaj do koszyka same oprawy”.
III. Jeśli Klient kliknął w tym momencie „dodaj do koszyka same oprawy” , produkt jest automatycznie dodany do koszyka”. Użytkownik może kontynuować zakupy lub przejść, poprzez naciśnięcie przycisku „pokaż koszyk”, do podsumowania zamówienia, tu następuje ponowny wybór czy kontynuować zakupy czy złożyć zamówienie.
IV. Na tym etapie Użytkownik widzi nazwę, ilość wybranych produktów i koszt opłat dodatkowych, jeżeli dla danego produktu zostały one przewidziane. Następnie Użytkownik postępuje zgodnie z instrukcją wypełnienia formularza zamówienia.  Jeśli Klient chce zrealizować zamówienie, musi wybrać kraj, formę doręczenia oraz formę płatności. Poniżej znajduje się rubryka „uwagi do zamówienia” po której rozwinięciu Użytkownik może wpisać swoje uwagi. Jeśli użytkownik  posiada kod rabatowy, to może go w prowadzić w rubrykę „podaj kod rabatowy” i sprawdzić czy kod działa.

Po dokonaniu tych czynności Użytkownik klika „przejdź do kasy”.

VI. Następnie Użytkownik  decyduje czy chce się zarejestrować i stworzyć własne konto - „jestem nowym klientem”, czy złożyć zamówienie bez rejestracji „kupuję bez rejestracji”. Jeśli wcześniej był już klientem sklepu i zarejestrował się, to może się zalogować w miejscu „Jestem już klientem”.  Po czym należy wypełnić wybrany formularz podając email, imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu. Na dane podane  przez Użytkownika w formularzu zostanie dokonana wysyłka zakupionego towaru oraz wystawiona faktura vat. W przypadku, gdy produkt ma być wysłany na inny adres, niż podany w formularzu, należy  wypełnić formularz poniżej, który wyświetli się po zaznaczeniu „inny adres dostawy”. Użytkownik wypełnia formularz dodatkowy „adres dostawy” podając w nim dane, na jakie powinna zostać dokonana wysyłka. Dane jakie należy podać to osoba kontaktowa, adres i numer telefonu.

V.  Konieczne jest by Użytkownik potwierdził, iż zapoznał się z regulaminem sklepu.

VII. Po prawidłowym wypełnieniu formularza użytkownik klika kontynuuj.

VIII. W tym momencie wyświetla się podsumowanie zamówienia. Użytkownik powinien dokładnie sprawdzić czy wszystko wypełnione jest prawidłowo, a następnie kliknąć „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
IX. Po prawidłowym wypełnieniu formularza zamówienia i wyborze formy płatności, jeżeli Klient wybrał opcję Payu (płatność z  góry)  lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, przekierowany zostanie do systemu płatności, celem dokonania zapłaty za zakupiony towar. Na stronie systemu PayU lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A.  Klient zobaczy podsumowanie zamówienia. W tym miejscu użytkownik wyraża zgodę  na dokonanie dodatkowej opłaty nieobjętej ceną towaru (koszt dostawy). W momencie gdy Klient dokonuje płatności z PayU,lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, automatycznie następuje potwierdzenie zamówienia.

X. Po wyborze formy płatności, jeśli została wybrana inna opcja niż "płacę z PayU", lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, Użytkownik zostanie przekierowany na stronę „podsumowanie”, na której wyświetli się komunikat: dziękujemy za zakupy w naszym sklepie”.

XI. . Na adres email podany przez Użytkownika zostaje wysłana drogą elektroniczną wiadomość e-mail potwierdzająca złożone zamówienie. Komunikat stanowi potwierdzenie otrzymania oferty złożonej przez użytkownika. Użytkownik jest informowany drogą elektroniczną na podany adres  e-mail o statusie złożonego zamówienia
 

Proces składania zamówienia opraw okularowych, okularów przeciwsłonecznych z soczewkami okularowymi z mocą wygląda następująco:

 

I. Należy wejść na stronę  www.okularywnecie.pl.
II.  Użytkownik wybiera interesujący go produkt i ma do wybory: kliknięcie „dodaj do koszyka same oprawy” lub „dodaj do koszyka szkła+ oprawy”. Klient klika opcję „dodaj do koszyka szkła+ oprawy”.

 

W tym miejscu wyświetli się formularz, który należy wypełnić. Najpierw Użytkownik wybiera typ szkieł: do dali, do bliży, do biura i komputera.

Następnie wprowadza wyniki badania wzroku wypełniając rubryki: oko lewe oko prawe, PD jako jedna wartość lub PD dla każdego oko osobno.

Kolejny krok to wybór rodzaju soczewek okularowych: bezbarwne, fotochromowe, barwione. W przypadku fotochromowych i barwionych wybieramy jeszcze kolor.

Teraz należy zdecydować o grubości soczewek. Do wyboru są: podstawowa 1.5, cienka wytrzymała 1.6, bardzo cienka 1.67.

Następnie wyświetla się lista wyselekcjonowanych produktów do wyboru.

Po wybraniu soczewek Klient może wgrać plik z receptą jeśli ma takie życzenie.

Na dole wyświetla się komunikat „koniec wszystko gotowe” wraz z ceną końcową oprawy i soczewek. Jeśli Użytkownik akceptuje wybór klika „dodaj do koszyka”.
III. Produkt został automatycznie dodany do koszyka. Użytkownik może kontynuować zakupy lub przejść, poprzez naciśnięcie przycisku „pokaż koszyk”, do podsumowania zamówienia, tu następuje ponowny wybór czy kontynuować zakupy czy złożyć zamówienie.
IV. Na tym etapie Użytkownik widzi nazwę, ilość wybranych produktów i koszt opłat dodatkowych, jeżeli dla danego produktu zostały one przewidziane. Następnie Użytkownik postępuje zgodnie z instrukcją wypełnienia formularza zamówienia.  Jeśli Klient chce zrealizować zamówienie, musi wybrać kraj, formę doręczenia oraz formę płatności. Poniżej znajduje się rubryka „uwagi do zamówienia” po której rozwinięciu Użytkownik może wpisać swoje uwagi. Jeśli użytkownik  posiada kod rabatowy, to może go w prowadzić w rubrykę „podaj kod rabatowy” i sprawdzić czy kod działa.

Po dokonaniu tych czynności Użytkownik klika „przejdź do kasy”.

VI. Następnie Użytkownik  decyduje czy chce się zarejestrować i stworzyć własne konto - „jestem nowym klientem”, czy złożyć zamówienie bez rejestracji „kupuję bez rejestracji”. Jeśli wcześniej był już klientem sklepu i zarejestrował się, to może się zalogować w miejscu „Jestem już klientem”.  Po czym należy wypełnić wybrany formularz podając email, imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu. Na dane podane  przez Użytkownika w formularzu zostanie dokonana wysyłka zakupionego towaru oraz wystawiona faktura vat. W przypadku, gdy produkt ma być wysłany na inny adres, niż podany w formularzu, należy  wypełnić formularz poniżej, który wyświetli się po zaznaczeniu „inny adres dostawy”. Użytkownik wypełnia formularz dodatkowy „adres dostawy” podając w nim dane, na jakie powinna zostać dokonana wysyłka. Dane jakie należy podać to osoba kontaktowa, adres i numer telefonu.

V.  Konieczne jest by Użytkownik potwierdził, iż zapoznał się z regulaminem sklepu.

VII. Po prawidłowym wypełnieniu formularza użytkownik klika kontynuuj.

VIII. W tym momencie wyświetla się podsumowanie zamówienia. Użytkownik powinien dokładnie sprawdzić czy wszystko wypełnione jest prawidłowo, a następnie kliknąć „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
IX.Po prawidłowym wypełnieniu formularza zamówienia i wyborze formy płatności, jeżeli Klient wybrał opcję Payu (płatność z  góry)  lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, przekierowany zostanie do systemu płatności, celem dokonania zapłaty za zakupiony towar. Na stronie systemu PayU lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A.  Klient zobaczy podsumowanie zamówienia. W tym miejscu użytkownik wyraża zgodę  na dokonanie dodatkowej opłaty nieobjętej ceną towaru (koszt dostawy). W momencie gdy Klient dokonuje płatności z PayU,lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, automatycznie następuje potwierdzenie zamówienia.

 

X. Po wyborze formy płatności, jeśli została wybrana inna opcja niż "płacę z PayU",lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, Użytkownik zostanie przekierowany na stronę „podsumowanie”, na której wyświetli się komunikat: dziękujemy za zakupy w naszym sklepie”.

 

XI. . Na adres email podany przez Użytkownika zostaje wysłana drogą elektroniczną wiadomość e-mail potwierdzająca złożone zamówienie. Komunikat stanowi potwierdzenie otrzymania oferty złożonej przez użytkownika. Użytkownik jest informowany drogą elektroniczną na podany adres  e-mail o statusie złożonego zamówienia
 

Proces składania zamówienia  na soczewki kontaktowe wygląda następująco:

I. Należy wejść na stronę  www.okularywnecie.pl.
II.  Użytkownik wybiera interesujący go produkt poprzez kliknięcie ikony z tym produktem.
III. Klientowi zostaną wyświetlone szczegółowe dane o produkcie. Po prawej stronie znajduje się formularz, który należy wypełnić:

Należy wybrać wszystkie dostępne parametry, w zależności od typu soczewek:

Najpierw zaznaczamy czy wada wzroku jest na obu oczach taka sama, czy wada wzroku jest na obu oczach inna, następnie:
-  moc sferyczną
-  moc cylindryczną (w przypadku soczewek astygmatycznych)
- oś (w przypadku soczewek astygmatycznych)
- kolor (dotyczy soczewek kolorowych)

-addycja (w przypadku soczewek progresywnych)

Kiedy uzupełnimy wszystkie dane klikamy „dodaj do koszyka” , produkt jest automatycznie dodany do koszyka”. Użytkownik może kontynuować zakupy lub przejść, poprzez naciśnięcie przycisku „pokaż koszyk”, do podsumowania zamówienia, tu następuje ponowny wybór czy kontynuować zakupy czy złożyć zamówienie.
IV. Na tym etapie Użytkownik widzi nazwę, ilość wybranych produktów i koszt opłat dodatkowych, jeżeli dla danego produktu zostały one przewidziane. Następnie Użytkownik postępuje zgodnie z instrukcją wypełnienia formularza zamówienia.  Jeśli Klient chce zrealizować zamówienie, musi wybrać kraj, formę doręczenia oraz formę płatności. Poniżej znajduje się rubryka „uwagi do zamówienia” po której rozwinięciu Użytkownik może wpisać swoje uwagi. Jeśli użytkownik  posiada kod rabatowy, to może go w prowadzić w rubrykę „podaj kod rabatowy” i sprawdzić czy kod działa.

Po dokonaniu tych czynności Użytkownik klika „przejdź do kasy”.

VI. Następnie Użytkownik  decyduje czy chce się zarejestrować i stworzyć własne konto - „jestem nowym klientem”, czy złożyć zamówienie bez rejestracji „kupuję bez rejestracji”. Jeśli wcześniej był już klientem sklepu i zarejestrował się, to może się zalogować w miejscu „Jestem już klientem”.  Po czym należy wypełnić wybrany formularz podając email, imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu. Na dane podane  przez Użytkownika w formularzu zostanie dokonana wysyłka zakupionego towaru oraz wystawiona faktura vat. W przypadku, gdy produkt ma być wysłany na inny adres, niż podany w formularzu, należy  wypełnić formularz poniżej, który wyświetli się po zaznaczeniu „inny adres dostawy”. Użytkownik wypełnia formularz dodatkowy „adres dostawy” podając w nim dane, na jakie powinna zostać dokonana wysyłka. Dane jakie należy podać to osoba kontaktowa, adres i numer telefonu.

V.  Konieczne jest by Użytkownik potwierdził, iż zapoznał się z regulaminem sklepu.

VII. Po prawidłowym wypełnieniu formularza użytkownik klika kontynuuj.

VIII. W tym momencie wyświetla się podsumowanie zamówienia. Użytkownik powinien dokładnie sprawdzić czy wszystko wypełnione jest prawidłowo, a następnie kliknąć „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
IX. Po prawidłowym wypełnieniu formularza zamówienia i wyborze formy płatności, jeżeli Klient wybrał opcję Payu (płatność z  góry)  lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, przekierowany zostanie do systemu płatności, celem dokonania zapłaty za zakupiony towar. Na stronie systemu PayU lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A.  Klient zobaczy podsumowanie zamówienia. W tym miejscu użytkownik wyraża zgodę  na dokonanie dodatkowej opłaty nieobjętej ceną towaru (koszt dostawy). W momencie gdy Klient dokonuje płatności z PayU,lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, automatycznie następuje potwierdzenie zamówienia.

 

X. Po wyborze formy płatności, jeśli została wybrana inna opcja niż "płacę z PayU", lub opcję płatności Ebexo-Płatności Online za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A, Użytkownik zostanie przekierowany na stronę „podsumowanie”, na której wyświetli się komunikat: dziękujemy za zakupy w naszym sklepie”.

 

XI. . Na adres email podany przez Użytkownika zostaje wysłana drogą elektroniczną wiadomość e-mail potwierdzająca złożone zamówienie. Komunikat stanowi potwierdzenie otrzymania oferty złożonej przez użytkownika. Użytkownik jest informowany drogą elektroniczną na podany adres  e-mail o statusie złożonego zamówienia.


9. Na czas oczekiwania przez Klienta na przesyłkę składa się jego realizacja tj: czas kompletowania zamówienia i czas dostawy przesyłki.
a) Czas kompletowania zamówienia wynosi maksymalnie do 14 dni roboczych.
b) Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby dostawy lub odbiory Produktu
Kurier DPD:
Przesyłka kurierska 17 zł
Przesyłka kurierska za pobraniem 19,99 zł
Poczta polska:
Przesyłka pocztowa priorytetowa 12 zł
Przesyłka pocztowa za pobraniem 18 zł

Przesyłka paczkomaty impost 12,99 zł

Odbiór osobisty O zł w:

Bydgoski Zakład Optyczny

ul. Gdańska 11

85-005 Bydgoszcz


c) Czas dostawy uzależniony jest od sposobu odbioru lub dostawy towaru wybranego przez Klienta:
• Paczki kurierskie do 2 dni roboczych (poniedziałek-piątek), chyba, że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin.
• Przesyłki Pocztowe do 3 dni roboczych.
• W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po uznaniu rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

10. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, umowa powinna zostać wykonana przez Sprzedawcę w terminie czternastu dni po złożeniu przez Klienta oświadczenia woli o zawarciu umowy. Procedura ta wydłuża się w przypadku wyrobów dostępnych na zamówienie oraz wyrobów z wydłużonym terminem dostępności, o czym Klient jest informowany każdorazowo przy składaniu zamówienia oraz przy opisie produktu. Termin dostawy nie może przekroczyć jednak 30 dni.

11. Warunkiem koniecznym w realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie danych teleadresowych wraz z poprawnym adresem e-mail.

12. Klient dokonuje płatności w następującej formie:


- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatności przy odbiorze przesyłki ( dla przesyłek za pobraniem),
- płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu PAYU.pl,
- płatność kartą kredytową za pośrednictwem serwisu PAYU.pl.

- za pomocą płatności Ebexo. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A. dostępne formy płatności to:

Karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro



Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny oraz ewentualnych kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, chyba, że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

13. Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem tych określonych w niniejszym regulaminie (pkt 16 i 17), składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres: e-mail sklep@okularywnecie.pl lub na adres siedziby sprzedawcy: okularywnecie.pl Karolina Żuchowska ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa. Jeżeli skorzystają Państwo z możliwości wysłania oświadczenia drogą elektroniczną, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy pocztą elektroniczną.

14. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
• obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
• polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
b) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

15. Przykładowy wzór formularza z oświadczeniem odstąpienia od umowy stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
Dostępny w formie PDF:
Konsument może skorzystać z przykładowego wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.

16.
a) Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy (lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Zwrot powinien być przekazany na adres: okularywnecie.pl, ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa.
b) Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Klienta, będącego konsumentem o konieczności poniesienia tych kosztów.
c) Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

17.
a) Sprzedawca zwróci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b) Sprzedawca dokona  zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
c) Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

18. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
• o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; to znaczy, że zwrotowi nie podlegają wykonane okulary (soczewki wyszlifowane do wybranej przez klienta oprawy);
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (zwrotowi nie podlegają otwarte opakowania soczewek kontaktowych, płynów do soczewek i kropli do oczu);
• w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
• w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;  
• zawartej w drodze aukcji publicznej;
• o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

REKLAMACJE

19. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

20. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli: (I) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia; (II) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór; (III) nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia; albo (IV) została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

21. Jeżeli Kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.

22. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

23. W ramach składania reklamacji w ramach rękojmi Klient będący Konsumentem może żądać:
- naprawienia towaru;
- wymiany towaru na wolny od wad;
- obniżenia ceny;
- odstąpienia od umowy, o ile wada jest istotna.

24. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

25. Jeżeli Kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia.

26. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

27. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

28. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

29. W przypadku gdy do ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umowę niezbędne będzie dostarczenie produktu Sprzedawcy, Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie proszony  na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres: okularywnecie.pl, ul. Lawendowa 5, 86-014 Dąbrówka Nowa.

30. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, Kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

31. Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.  Prośba  o dostarczenie produktu, o której mowa w pkt  29 i 30 nie ma wpływu na bieg terminu określonego w pkt 32 tj. na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta.

32. Jeżeli Kupujący będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

33. Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.

34. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. Jeżeli Kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

35. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady (nie skraca to w żaden sposób odpowiedzialności sprzedawcy zgodnie z pkt 36. Kupujący może w tych terminach złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

36. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
osobiście lub pisemnie pod adresem:
e-mail: sklep@okularywnecie.pl
listownie na adres :
okularywnecie.pl

ul. Lawendowa 5

86-014 Dąbrówka Nowa


37. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
• informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
• żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodnego z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
• danych kontaktowych składającego reklamację
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zaleceń i nie wpływają na skuteczność reklamacji

38. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

39. Ceny wszystkich wyrobów znajdujących się w sklepie internetowym są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT, wyrażone są w walucie polskiej PLN.
40. Do każdej przesyłki jest dołączony paragon lub na życzenie Zamawiającego faktura VAT.
41. Oferta sklepu ważna jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Zamówienia zagraniczne rozpatrywane będą indywidualnie.
42. W razie jakichkolwiek wątpliwości, czy uwag dot. działania Sklepu, prosimy o kontakt telefoniczny pod nr +48 502 482 443 mail: sklep@okularywnecie.pl
43. Zmiana Regulaminu:
• Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
• w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu np. Umowy Sprzedaży zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
44. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a) Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964r. ( Dz. U. Nr 16, poz 93 ze zm.)
b) Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. ( Dz. U. Z 2014r, poz.827)
c) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002r. ( Dz. U. Nr 144, poz. 1204)
d) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

ROZSTRZYGANIE SPORÓW

45. Rozstrzyganie sporów na drodze sądowej:
1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
2. Ewentualne spory powstałe między Sprzedawcą, a Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego i ustawy o prawach konsumenta.
3. Możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń :
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, a także organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Przykładowo:
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
- W sprawach indywidualnych pomoc prawną Konsumenci mogą uzyskać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub z dotowanych ze środków publicznych organizacji konsumenckich (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsumenci mogą wykorzystać również drogę rozwiązywania sporów oferowaną przez sieć polubownych sądów konsumenckich. Działają one przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz ich  ośrodkach.

 

Pobierz dokument pdf:

Formularz reklamacyjny i zwrotu

Regulamin sklepu

Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Rękojmia - szczegółowy opis zasad